He estat dissenyant joc. Seriosament. He acumulat les coses que havia pensat i quines coses volia que juguessin els meus jugadors, i ja tinc una estructura que em sembla "correcta" de recursos bàsics, per tal de afavorir el comerç.
En principi només pots tenir una "ciutat", així que el que he dissenyat s'aplica només a una, però ja em pensaré com es fa per a generalitzar a tot el teu "imperi".
La base és: 3 tipus bàsics de "Atributs" per a la teva població:
- Nombre d'habitants
- Lleialtat
- Productivitat
Exemple:
El nombre d'habitants ve donat per els aliments i la sanitat.
Si tu tens, posem-ne, 9 d'aliments i 6 de sanitat (21 recursos en total) et quedes amb:
12 * 2/3 + 9 * 1/3 = 11 habitants
En canvi, tenint 12 aliments i 3 de sanitat (21 recursos en total)
15 * 2/3 + 6 * 1/3 = 13 habitants
Això farà (o hauria de fer) aparèixer una dependència enfront a certs "recursos" dels jugadors, que cada un haurà triat quin. A més, el fet de tenir un atribut fort, et dona força a crear dels altres 2.
Per tant, si tu ets fort amb lleialtat, et serà molt més fàcil crear recursos de població (i concretament aliments) i de producció (concretament màgia) que no de lleialtat en si.
Resumint, la idea és que la gent que utilitzi molt de A pugui fer fàcilment B i C, que no farà servir tant i podrà vendre, que li proporcionarà els recursos necessaris per a poder comprar l'A que necessita.
M'he explicat?
Taula de Recursos
Recurs | Necessita molta | Necessita força | produeix |
---|---|---|---|
Aliment | Lleialtat | Producció | Població |
Sanitat | Producció | Lleialtat | Població |
Oci | Producció | Població | Lleialtat |
Religió | Població | Producció | Lleialtat |
Màgia | Població | Lleialtat | Producció |
Educació | Lleialtat | Població | Producció |
Tipus de societat | Necessita | Produeix fàcilment | ||
---|---|---|---|---|
Molt Poblada | Aliment | Sanitat | Religió | Educació |
Leial | Oci | Religió | Aliment | Màgia |
Productiva | Màgia | Educació | Sanitat | Oci |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada